söndag 22 augusti 2010

Amningskläder

Tidigare i veckan beställde jag några amningsplagg från Boob.
Först fick jag en bekräftelse på att min beställning var OK men lite senare kom ett mail om att det var fel lagersaldo på ett av plaggen.
Det hela löste sig men jag blev lite irriterad först och storasysterkaninen hörde när jag berättade om det för sambo och pappa J och undrade förstås vad amningskläder vad för något.
Jag berättade och visade bilder på datorn och bl a sade jag att det är praktiskt iom att man slipper ta av sig tröjan när lillebrollan ska äta.

När vi gick hem från restaurangbesöket i fredags hämtade vi paketet som kommit.
Lillasysterkaninen undrade förstås vad det var som låg i.
Storasysterkaninen förklarade:
-Det är kläder som liksom är hela bak och fram är det skärt här. (Pekar på magen)
Så när lillebrollan ska amma så behöver inte mamma klä av sig utan då bara lyfter man upp så här. (Visar igen)

Imorse berättade lillasysterkaninen precis samma sak för sambo och pappa J.
Hon börjar med att säga: pappa, mamma vill inte klä av sig naken.
-Vadå undrar pappan.
-När lillebrollan ska äta mjölk från tutten säger lillasysterkaninen som att det vore världens mest självklara sak.

Inga kommentarer: