lördag 21 augusti 2010

Fredag

Sambo och pappa J var nödgad att åka en sväng till landet för att plocka undan och ställa i ordning inför vintern.
Vi vet inte riktig när vi kommer åka upp nästa gång nu under hösten, det beror på många olika saker.

Så på fredagens morgon var vi ensamma jag och småkaninerna.
Jag lämnade de på förskolan och gick sedan en liten promenad för att uträtta ett par ärenden.
Bl a skulle jag köpa ett visst slags garn, men det hittade jag inte någonstans. Mycket irriterande.

När klockan var tre hämtade jag mina gosungar och vi var kvar och lekte ute i en dryg timme.
Sedan hade jag lovat dem ett besök på vår favoritrestaurang så vi tog en stilla promenad dit.
Småkaninerna var jätteduktiga som vanligt, satt stilla och åt ordentligt. Inget tjat och inget skrik. De var artiga och tackade så mycket när drickan och maten kom.
Efter maten får de alltid varsin glasspinne och de tackade så mycket för den med.
På restaurangen var en annan barnfamilj där bägge barnen sprang runt och lekte, ställde sig bredvid oss och stirrade.
Jag tycker inte att man beteFetr sig så när man är ute och äter. Oavsett hur barnkär stämningen är på restaurangen.

På vägen hem stannade vi och lekte vid en lekpark och sedan handlade vi mjölk och glass på vår lilla ICA-affär.
När vi kom hem var klockan nästan 7.
Vi tittade en stund på tv och ringde sedan och sade godnatt till sambo och pappa J.
Småkaninerna hade inga större svårigheter att somna om man säger så.

Inga kommentarer: