tisdag 31 augusti 2010

Gammal mat


I kväll när det var sovdags så ville småkaninerna att jag skulle vara hos dem när de skulle somna.
Och eftersom lillebrollan sov så sött så följde jag med dem in i sovrummet.
-Vill ni att jag ligger mellan er så ni får ligga på mina armar frågade jag.
Så somnade vi när vi var på landet nu i somras.
-Jaa, det vill vi ropade småkaninerna glatt.

Vi lade oss i sängen och storasysterkaninen sade:
-Äntligen är den gamla mamma här. Jag tycker bättre om gamla mamma än den nya.
(Och med det så menar hon naturligtvis att det har blivit annorlunda sedan lillebrollan föddes. Extra tydligt har det ju blivit eftersom jag varit med småkaninerna 24/7 sedan en och en halv månad tillbaka.)

Och lillassysterkaninen hänger på såklart, fastän hon precis höll på att somna och inte riktigt hörde vad hennes storasyster sade.
-Mamma, jag tycker också bättre om gammal mat.

En mycket gammal bild, men en favorit i repris.

Inga kommentarer: