måndag 30 augusti 2010

En jobbig söndag

På söndagen hade vi en återbesökstid med lillebrollan på BB.
Vi hade tänkt åka jag och J och så skulle mostern vara barnvakt åt småkaninerna.
Men av olika anledningar stjälptes planerna och jag fick åka själv.
En anledning var att sambo och pappa J har blivit smittad av småkaninernas dagissnuva och som bekant blir han inte bara lite förkyld utan åker på hela kitet med feber, snuva och hosta.

På BB gick allt bra och vi passade samtidigt på att göra hörseltestet på lillebrollan som visade på godkänt.
Det visste jag nog redan för han söker efter våra röster med blicken när vi pratar.

Men när vi kom hem han och jag, då var jag helt slut.
Vi åt lunch och sedan lade jag mig med lillebrollan i sängen och J parkerade sig i soffan.
Mostern gick ut med småkaninerna, de skulle cykla till en lekpark i närheten.
Jag slocknade på två sekunder ungefär och vaknade 2½ timme senare när småkaninerna och mostern kom hem. Då var de alldeles dyngsura för det spöregnade ute.

Jag mådde kasst och tog tempen och hade mycket riktigt feber.. :-/ Fy vad nervös jag blev, att det skulle vara något med snittet.
Men ju längre kvällen led, desto bättre kände jag mig, skönt nog.
Och i morse när jag vaknade var febern borta.


Finaste ungen ett, två och tre.


Inga kommentarer: