måndag 16 augusti 2010

Ny förskola

Idag var det dags. Inskolning på nya förskolan.
Först ut var storasysterkaninen, hon skulle vara på sin avdelning 30 minuter innan lillasysterkaninen skulle börja på sin. Vi gick tillsammans hela familjen.
Oh vilka fina nya och ljusa lokaler det var!

Efter en liten stund skulle de ha samling och storasysterkaninen hade inte ens tid att säga hej då till oss.
-Pappa, du kan gå nu, du behöver inte stanna kvar säger hon.
-Jaha säger pappan. Då går jag nu då..

Lillasysterkaninen och jag går ut på gården igen och in genom en annan dörr, till hennes nya avdelning. Lika ljust och fint där och massor med nya leksaker varav många var i trä. Me lajk!

Vi hann rita, ha sångsamling, fruktstund, lunch och leka leka leka innan vi travade hemåt på eftermiddagen.
-Mamma, jag kommer att ha superroligt på mitt nya dagis säger lillasysterkaninen när vi går.

Det tror jag det, och ack så trött jag är nu. Och lika trött lär jag vara imorgon kväll.
Får se om jag 'behöver' vara med på onsdag också..

Inga kommentarer: