tisdag 3 augusti 2010

Post


Igår strax före middagstid gick mormor och småkaninerna en liten promenad bort till brevlådorna. Där fanns ingen post.
Storasysterkaninen blev superledsen. Dels för postbristen och dels för att hon nästan alltid får en dipp innan det är dags att äta middag.

Mormodern kom på den briljanta idén att de skulle göra egna brev och medans lillasysterkaninen som hjälpt mig att måla en hylla duschade av sig all överskottsfärg så satt storasysterkaninen och mormodern och pysslade tillsammans vid köksbordet.
Sedan skulle de bara gå ut och kolla en sak precis innan maten var klar.

När vi åt (skakkyckling och ris med grönsaker) så sade storasysterkaninen plötsligt:
-Hyssjj, jag hörde något. Det var nog brevbäraren.
-Nu sade jag. Det var väl konstigt...
-Äsch, han kanske försov sig idag säger storasysterkaninen nöjt.

Efter att maten var uppäten gick de pånytt en promenad bort till brevlådorna medans jag placerade mig i soffan med fötterna i högläge.
Och efter en stund kommer de inspringande och ropar: Vi har fått post!!

Storasysterkaninen hade valt sina brev med omsorg. Hon hade ritat fjärilar till mormor eftersom hon vet att mormodern är väldigt förtjust i fjärilar och dessutom färglagt dem i mormoderns favoritfärg.
Lillasysterkaninen fick också en teckning i favoritfärgen och en bild på en liten söt katt.
Hon blev överlycklig för sin post.




Inga kommentarer: