lördag 28 augusti 2010

Nätterna blir långa

Lillebrollan har ju bara funnits i fyra ynka små nätter varav två av dessa har spenderats hemma.
Natten till igår så sov jag dåligt, men alla de övriga i familjen sov bra.
Igår kväll när vi skulle gå och lägga oss så gjorde vi upp en fältplan jag och J.
Vi bäddade dubbelsängen åt fel håll så att säga, med kuddarna på långsidan och han bäddade åt sig själv i soffan, redo att bistå småkaninerna när (inte om) de skulle komma upp på natten.

Sedan vi kom hem från landet har nämligen storasysterkaninen vaknat om natten och tassat in till oss och vill inte somna om i sin egen säng.
Säkert en fas så vi lägger inget större krut på det.
Men eftersom lillasysterkaninen fortfarande vaknar på natten och vill ha sällskap samtidigt som lillebrollan vill käka så blir det ett litet dilemma.
Trodde vi.

Lillebrollan sov så sött så, vaknade ett par gånger och ville ha mat men somnade om så fint efter varje gång.
Lillasysterkaninen kom och lade sig tätt tätt intill mig och hade lite svårt att somna om. Hon följde med mig upp och bytte blöja på lillebrollan och när vi lade oss sedan somnade hon fort.
När storasysterkaninen så småningom kom in ville hon hålla mig i handen men somnade om på stört.

Själv låg jag vaken en liten stund och lyssnade på allas andetag och bara mös.
Tänk vilken fin liten familj jag har.

Inga kommentarer: