onsdag 7 juli 2010

Sol, sol, sol

I morse när vi vaknade strax efter sju sken solen från en klarblå himmel.
Vi gick upp och ut och intog vår frukost på altanen.

Sedan cyklade småkaninerna ned till havet med mostern medans jag plockade och diskade lite hemma samt stekte plättar till lunch.
När jag var klar packade jag en skrinda med leksaker och matsäck och gick ned till stranden jag med. Och där var vi ända tills klockan var 2.
Då började lillasysterkaninen bli trött och eftersom jag ändå behövde åka en sväng in till stan så kunde hon passa på att sova en liten stund i bilen. Hon vill nämligen inte sova midda längre, även om det behövs vissa dagar.

När vi kom hem åt vi mellis och sedan började vi förbereda middagen.
Vi grillade kycklingspett och haloumi, åt smörslungad färskpotatis och en cole slaw med kikärtor.
Alla 4 åt som vi aldrig sett mat innan och småkaninerna ville äta samma mat alltid sade de. Ett mycket gott betyg alltså!

Nu avslutar vi en fantastiskt härlig dag med vaniljglass, strössel och lite barnprogram.



1 kommentar:

underbaringar sa...

Verkar inte gå ngn nöd på er där ute på landet inte hör jag ;)
Hoppas du mår bättre *kram*