torsdag 22 juli 2010

Ett kärt besök och stranden



Idag på eftermiddagen kom mormodern och morfadern på en snabbvisit igen, denna gången på väg hemåt. Småkaninerna ville inte att de skulle åka.


Vi cyklade ned till stranden och tog med lite mellis. Tanken var att alla tre barnen skulle bada och prova sin flytvästar.

Men storasysterkaninen var inte badsugen och ville inte ta med sig badkläder ens en gång. Och väl nere på stranden så var det bara lillaysterkaninen som ville prova att flyta i vattnet.

Vi stannade en bra stund och plaskade, lekte och gungade.

En rolig sak var att jag lyckades hitta en ring som storasysterkaninen tappade igår när vi badade.
Igår blåste det ganska mycket men idag var vattnet alldeles klart så jag tänkte att jag kunde kika lite där hon sa att hon tappade den.
Jag vadade runt i vattnet en stund och helt plötsligt så såg jag den. Ibland har man tur som en tok! som Oscar brukar säga.


.

Dagens lilla presentbrev från sambo och pappa J innehöll bl a 3 stycken bumeranger.

Inga kommentarer: