torsdag 29 juli 2010

Finaste ungarna ♥

Jag är så kär så kär i mina fina ungar.

Idag på eftermiddagen fick jag ont i magen och behövde vila.
Vi mös ihop oss i soffan med inte mindre än tre böcker. Jag läste och småkaninerna mumsade jordgubbar.
Så fort jag behövde något så erbjöd de sig att fixa det på stört.
Lillasysterkaninen säger:
-men mamma, varför bedde du inte mig! om jag beklagade mig vid en hastig rörelse.

Efter ungefär 2 timmar så kände jag mig mycket bättre och var i behov av frisk luft så vi gick ut en stund. Vi tog en liten prommis bort till brevlådan och kollade om vi fått någon post och sedan frågade lillasysterkaninen om vi inte kunde cykla 'framåt och framåt'. Det betyder cykla fram och tillbaka.
Jag satte mig ned på en stor sten vid sidan av vägen och tittade när småkaninerna cyklade.
De hjälpte varandra när det var nödvändigt;
lillasysterkaninen höll i storasysterkaninens cykel när hon behövde sätta på sig hjälmen och storasysterkaninen gav lillasysterkaninen en knuff i ryggen om det behövdes.

De är så måna om varandra och så hjälpsamma när jag inte kan.


Superfina ♥

Inga kommentarer: