söndag 4 juli 2010

Presenter

Jag tycker som sagt väldigt mycket om att pyssla, både sy, virka och sticka och annat pyssel.
När vi ska ge bort en present av något slag ger jag gärna bort något hemmagjort.
Till den ena jubilaren den här helgen sydde jag en klänning och så konfererade jag med storasysterkaninen om presenten till den andre jubilaren.
-Ska jag sy något till T frågade jag.
-Åh mamma, du bara syr och syr. Den här gången ska vi köpa något sa storasysterkaninen. Jag vet att han önskar sig ett svärd.

Men jag tänkte att man kan väl sy ett svärd och googlade runt lite för inspiration.
En av fröknarna på dagis föreslog att jag kunde sy en mantel till och den idén nappade jag på.

Så här blev det.

Lillasysterkaninen blev svårt avundsjuk och önskar sig också en mantel och ett svärd när hon fyller år.

Och idag på kalaset hade födelsedagsbarnet från igår sin nya klänning på sig.
Vad glad jag blev över att hon tyckte om den!


Inga kommentarer: