torsdag 15 juli 2010

Hemmadag med lek och pyssel



Idag har vi varit hemma hela dagen. Enda utflykten var en cykeltur runt i området.
Och så vittjade vi brevlådan. Småkaninernas pappa har skickat små brev med överraskningar i.
Idag kom det vattenfärg och klistermärken.

Vi satt på altanen efter lunchen och småkaninerna målade med vattenfärg, mostern läste högt ur Resan till Ulliga Bergen och jag slipade på den lilla prylhyllan som ska fixas till.

Prylhyllan var målad med en gräsligt grön färg och jag ska måla om den i antingen vit, rosa eller turkos, jag har inte bestämt mig riktigt än.
Igår så beställde jag tapetprover från Inreda.com som ska bli små bakgrunder i de olika facken.
Nu är i var fall slipningen klar, det är tråkigast. Nu ska den grundmålas och när tapetproverna kommer ska jag se vilken färg som passar bäst till.

Imorgon blir det stranden igen.



Inga kommentarer: