onsdag 21 juli 2010

En pysselstund

På tisdagen hade jag en tid på MVC i staden som ligger vid vårt landställe.
Det var en koll bara och allt såg jättebra ut med lillebrollan.

Vi stannade en stund inne i staden och lekte vid vår favoritlekplats och sedan gick vi till Biblioteket.
Småkaninerna och kusin M fick låna tre böcker var och själv lånade jag en hög med pysselböcker till mig själv. Det var böcker om virkning, lapptäcken, små gosedjur och dockskåp.

När vi kom hem var vi trötta allihopa och storasysterkaninen bad att få pyssla lite.
Vad vill du pyssla med frågade jag.
Jag vet inte sade hon. Vad finns det?

Jag letade i alla skåpen efter material och alla barnen fastnade tillsist för att göra maraccas av tomma toalettpappersrullar och små stenar som de sedan limmade pärlor på.



Inga kommentarer: