tisdag 24 november 2009

Två barn och en soppskål

I söndags efter att J gått till jobbet så lekte småkaninerna med sin moster och jag plockade lite.
Sedan var det plötsligt dags för lunch och jag hade noll inspiration för mat.
Lillasysterkaninen ville ha blodpudding och storasysterkaninen pasta och bacon.
Jag var inte sugen på någotdera.

I kylskåpet hade vi massvis med grönsaker så jag tänkte soppa och plättar.
Jag fräste morötter, blomkål, lök, vitlök, broccoli i olivolja och salt och peppar.
Slog sedan på lite vatten och så fick soppan puttra medans jag stekte plättarna.

Storasysterkaninen ville smaka på soppan men inte lillasysterkaninen. Storasysterkaninens dom var: Jag tyckte inte det var gott mamma.
Jag tyckte inte heller att den smakade något särskilt spännande så jag tog fram lite tillbehör;
knaperstelt bacon, hackad rödlök och ruccola.
Det tillsammans med lite olivolja och mer salt och peppar så blev det plötsligt supergott!







Inga kommentarer: