lördag 21 november 2009

Teater och shopping

En härlig dag har vi haft idag!
Vi åkte till Solna C och shoppade. Bl a lite pysselsaker på Panduro, tights till småkaninerna och en outfit till mig till julfesten jag ska på med jobbet.
Vips var det dags för lunch och sedan åkte vi in till stan och teatern.

Teatern var från 2 år och en hel del av de mindre barnen som var där var nog ärligt talat alldeles för små.
De skrek, grät, sprang runt. Och varför går man som förälder inte ut med sitt barn som gråter undrar jag. En aningens aningens irriterande..

Själva föreställningen var jättejättebra! Det var två kvinnor som gjorde alla dockorna och de var så otroligt duktiga. Deras mimik och röster var helt fantastiska.
Vi kommer garanterat gå dit igen!
Jag rekommenderar verkligen ett besök till Dockteatern Tittut.

Efter föreställningen tog vi t-banan hem till mormor.
Vi åt mellis, pysslade och åt middag.
Där var hela ligan; moster, morbror, kusin M, mormor och morfar.
Och J kom efter han slutat jobba, precis lagom till middagen.

Vi kom hem strax före sju och när småkaninerna somnat så hjälpte min syster mig att färga håret. Så nu är jag brunett. Ovant men fint.

1 kommentar:

underbaringar sa...

Vad mysigt! Jag har alltid velat gå på teater med Elvin, men det har aldrig blivit av ännu...