söndag 29 november 2009

Lördag, en busy dag


På lördagens morgon fick vi sovmorgon till klockan 8.
Mycket skönt. Jag låg t om och drog mig en kvart extra innan jag var tvungen att gå upp och kissa.
Sedan åkte J till jobbet och jag och småkaninerna skrotade runt hemma.
Plötsligt upptäckte jag att klockan på tv:n gick en halvtimme efter och att vi var väldigt sena.
Jag slängde ihop lite lunch till småkaninerna och klädde på mig själv och tog fram kläder till dem.
Min pappa skulle komma med deras bil som vi skulle få låna men han kom aldrig.
Jag ringde och ringde utan att få något svar och jag blev mer och mer stressad.
-Men åh!!!! Vad håller morfar på med undrade storasysterkaninen.
Efter en stund gick vi ned på vår baksida och står där och väntar och efter ännu lite senare går vi runt till framsidan.
Såklart står lilla morfar där och väntar på oss.
Mobilen hade han glömt hemma.
Vi skjutsar hem honom och sedan åker vi till storkusinerna på fika.

Efter att vi varit där så åkte vi mot Norrtälje.
Jag skulle åka och köpa en ny symaskin. Wiii!!
Det var mycket längre att åka än jag trodde och klockan var över 4 när vi kunde lämna tillbaka bilen till morföräldrarna.
Morfadern skjutsade hem oss och då var det bara att börja med middagen. Köttfärssås och spagetti bestämde vi oss för.
Efter en stund kom J hem och sedan var liksom dagen slut och dags för småkaninerna att gå och lägga sig.
Och faktiskt så orkade jag hålla mig vaken en stund till.


Inga kommentarer: