lördag 14 november 2009

Trött och mysig fredag

På fredagens eftermiddag hämtade jag småkaninerna som vanligt på eftermiddagen.
Vi blev kvar på dagis en ganska lång stund, småkaninerna satt och ritade tillsammans och ville inte alls gå.
Jag småpratade med fröknarna en stund om lite allt möjligt och ungefär en halvtimme senare kom vi därifrån.

På morgonen hade jag tagit fram två kycklingfiléer och de strimlade vi och marinerade i vitlök och soja en stund. Sen blev det skakkyckling med nudlar och paprika och sockerärtor.
Mycket smaskigt.

J åkte till landet kvällen innan så vi hade tjejkväll.
Bl a så hjälpte lillasysterkaninen mig att sy färdigt en födelsedagspresent till en femåring och så tittade vi på Bollibompa och sen ringde vi och sade godnatt till J.

När det väl blev det sovdags somnade vi alla tre ganska snabbt.
Jag vaknade sedan mitt i mörka natten av att storasysterkaninen var uppe och kissade.
Sen sov vi till fem över sju nästa morgon.



Inga kommentarer: