söndag 28 februari 2010

Syskonkärlek



Småkaninerna tycker så himla mycket om varandra och är oerhört tighta.
Klart att de blir osams ibland och då handlar det oftast om att de vill ha samma sak, samtidigt och attt ingen vill ge sig.
Men oftast är de så himla måna om varandra, hjälpsamma och kramiga.

I lördags när storasysterkaninen och jag satt och väntade på att hennes danslektion skulle börja sade hon att hon längtade så mycket efter sin lillasyster.
-Jag saknar Elin. Tror du hon längtar efter mig?

I söndags vaknade lillasysterkaninen först som vanligt.
Vi satt i köket tillsammans hon och jag.
Jag med en mugg med kaffe och lillasysterkaninen med en banan och ett glas mjölk då hon hörde sin storasyster prata med pappan.
Lillasysterkaninen sken upp.
-Kajsa vaken. Na plinga och plama hennne. (Springa och krama henne)
Och så ilade hon iväg och ropade: Kajsa, Kajsa!


Inga kommentarer: