lördag 27 februari 2010

Lördag

Idag på förmiddagen hade storasysterkaninen sin dans.
Innan vi skulle åka sade hon att hon inte ville men jag sade att vi skulle gå i alla fall.
-Måste jag gå på dansen frågade hon.
-Japp sade jag.
För jag vet att hon tycker att det är det roligaste som finns när vi kommer dit.

Och mycket riktigt, efter att lektionen var slut sprang hon ut till mig som satt i cafeterian på kulturcentret och läste en bok.
-Mamma jag älskar min dans, jag vill alltid gå på den ropar hon.
Medans hon klär på sig ytterkläderna funderar hon vidare:
-Innan kan jag vara lite nervös ibland, men när jag är här är det alltid så himla roligt.
Kloka lilla ungen min.

Vi blev upphämtade med bil av J som hade varit och köpt ett nytt, bättre objektiv till kameran och så åkte vi till Kista Galleria där lillasysterkaninen befann sig tillsammans med mostern.
Mostern hade lovat lillasysterkaninen en ny lol. En overall alltså.
Vi käkade lunch allihopa tillsammans och sedan åkte vi hemåt.

Jag sysselsatte mig med att rensa bland mitt tygförråd och det tog resten av dagen i anspråk.
För det är/var en hel garderob, plus 4 trådbackar i en annan garderob plus en till stor hylla med tyger.
Men nu är allt så fint sorterat och vikt.
Och en hel sopsäck slängde jag.

Inga kommentarer: