onsdag 3 februari 2010

Mitt favorituttryck


Mitt favorituttryck just nu är asswipe.
Det går liksom hem i alla lägen.
Jag har implimenterat uttrycket på jobbet och det används ganska ofta.

Idag frågade min kollega P vad uttrycket kommer ifrån.
Jag berättade att det kommer från en film med Eddie Murphy som heter The Golden Child, men eftersom P knappt var född när den filmen hade premiär visste han inte vad det var för något. Vilken hädelse...

Ack, den filmen såg jag hur många gånger som helst under min ljuva tonårstid och den var lika bra varje gång.
Jag är fortfarande väldigt förtjust i Eddie Murphy och framförallt hans filmer från slutet på 80-talet.

Det går att läsa om filmen på IMDB.com och när jag googlade lite hittade jag en sida med citat från filmen.
OJ så jag skrattade för mig själv.



Chandler Jarrell:
Hey, wait a second, you took a hundred. You took the hundred. No, that's, no. See, one dollar. See, one dollar's for you. See the George Washington. That's Benjamin Franklin, that's not happening. You just, you got the wrong money . . . can I have my money back? And, you gave me the wrong necklace, too.
The Old Man:
You're breaking my heart, asswipe.
Chandler Jarrell:
Oh, you speak English just fine.



1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet vem Mr. P är! Kontakta signaturen om ni önskar komma i kontakt med denna spännande figur! Tack o hej