onsdag 3 februari 2010

Sömn och nya sängar.


Inatt vaknade jag och J av en duns.
Sedan ropade lillasysterkaninen på mig.
Jag sprang in till hennes rum och då sitter hon på golvet. Trots att hennes säng är jättebred så har hon snurrat sig ned på golvet.
Jag lade mig bredvid och så somnade vi om bägge två.

Lillayssterkaninen väckte mig sedan klockan 7 och sa:
-Naa kan inte sova! Mollon nu mamma?

Storasysterkaninen sov som en liten stock.
Sedan vi köpte nya sängar till småkaninerna så har storasysterakninen slutat att vakna på nätterna.
Jag brukar fråga henne på morgonen:
-Har du sovit hela natten igen?
-Ja, jag har myst under täcket hela natten svarar storayssterkaninen då.

Vi köpte en sk familjesäng till småkaninerna.
Dels finns det inte obegränsat med plats hemma hos oss av förklarliga skäl så en våningssäng var att föredra.
Men jag ville att det skulle finnas ordenligt med plats att kunna ligga bredvid en eller båda småkaninerna och då var en familjesäng perfekt.

Så här ser en familjesäng ut.
Den här bilden kommer från Länna möbler.
Vår är inte därifrån och inte heller vit. Men den ska bli har jag tänkt.


1 kommentar:

Elle sa...

Myspys :P Det är en fördel med att bo trångt, man lär sig att 'leva nära' och det ÄR ju mysigt :) Det tycker mina små med, de somnar gärna intill varandra i sängen eller i soffan :P

Sover K på toppen? Eller ligger både nere? Om hon ligger uppepå, funkar det att gå ner själv tex. på natten? OM det nu skulle vara aktuellt. Här skulle ju våningsäng också vara att föredra men V är lite liten ännu.