tisdag 2 februari 2010

En särdeles skön måndag

Måndagen var en särdeles skön dag.

Vi hade en skön morgon jag och småkaninerna och av någon outgrundlig anledning var det inte det minsta stressigt på morgonen.
På jobbet hade vi sån skön stämning, lugnt och avslappnat men ändå full fart. En väldigt effektiv och rolig dag var det.

På eftermidagen när jag hämtade småkaninerna så önskade storasysterkaninen att vi skulle äta raggmunk till middag, men vi hade inte någon potatis hemma.
Kan du inte göra plättar då mamma frågade hon då.
Jajamen, det kunde jag.

Så till småkaninernas stora förtjusning hade vi en plätt-picknick i vardagsrummet med sylt och grädde.
Efter maten lekte vi med två små snurror på golvet som är lillasysterkaninens. Medans vi snurrade bad jag storasysterkaninen att hon skulle utlysa tysta leken.
-Tysta leken börjar nu!
Den som pratar åker ut
På en minut!
förkunnade storasysterkaninen.
Och genast ropar lillasysterkaninen glatt som alltid: Naa åkte ut! (Naa är hennes egna ord för JAG, det har hon använt sedan hon var 11-12 månader eller så.)
Varpå jag börjar skratta som 17 för jag tycker det är så roligt.
Sambo och pappa J sade något om snurrorna.
-JA! Jag vann säger storasysterkaninen glad.
-Naa vann säger lillasysterkaninen, djupt indignerad.
-En gång till ber jag.

Och så gör vi det säkert 4-5 ggr och den som tycker det är roligast, det är jag som skrattar lika mycket varje gång.

Inga kommentarer: