torsdag 21 januari 2010

Mina damer och herrar

Idag lekte småkaninerna inne på sitt rum.
Storasysterkaninen skulle spela en teaterpjäs för lillasysterkaninen.

Pjäsen började.
-Mina damer och herrar säger storasysterkaninen.
Tillåt mig presentera.... Törnrosa och Prinsen!!

Dockorna börjar prata med varandra.
Törnrosa säger i falsett:
-Min käre prins. Kan vi inte gå på balen tillsammans.
Prinsen svarar:
-Ja det kan vi gärna gö.... (storasysterkaninen avbryter sig. Börjar om och pratar med betydligt mörkare tonläge)
-Ja det kan vi gärna göra. Men det är ett problem jag inte har berättat för dig. Jag har ingen dräkt.
Törnrosa svarar:
-Men det är inget problem. Det är inte viktigt vilken dräkt man har. Det som är viktigt är att...

Sen kommer storasysterkaninen av sig och så börjar teatern handla om en liten hund i stället.

Men oj vad jag skrattade i smyg i köket.

Inga kommentarer: