lördag 30 januari 2010

En frossartorsdag

Sent på torsdagens eftermiddag hade jag ett möte inne i stan.
När mötet var färdigt var jag superhungrig och tänkte försöka hitta en liten korvmoj ngnstans för ett litet mellanmål eller så.
Men inte 17 hittade jag någon korvkiosk inte.
Och rätt som det var såg jag en buss köra förbi mig, en buss som går hem till oss. Så jag sprang till busshållplatsen och hann precis med. Fortfarande jättehungrig.

Jag ringde hem till J som vabbade på eftermiddagen och frågade om han hade börjat med maten än.
Nej, sade han. De skulle precis börja.
Jag är sugen på pizza sade jag. Vill du ha det.
Det funkar säger han. Haha, inte så svårövertalad med andra ord.
(Jag tror att senaste gången vi käkade pizza var i somras när vi var på bio och såg 'Män som hatar kvinnor'. Småkaninerna gillar inte pizza så då blir det inte riktigt av att vi köper det. OCh sen är det också mycket godare att göra själv tycker jag.)

Medans jag väntade på att pizzorna skulle bli klara gick jag in på ICA och köpte dricka. Och läsken stod så lägligt bredvid chipsen att jag var 'tvungen' att köpa mig en påse.

Mycket gott var det.

Inga kommentarer: