onsdag 27 januari 2010

Liten sjukling

Igår på eftermiddagen ringde det på min kollega C:s mobiltelefon.
-Åh nej, dagis säger hon.
Mycket riktigt hade hennes son blivit sjuk.
-Man får alltid ont i magen när dagis ringer säger jag.
Sekunden efter ringer det på min mobil.
-Åh nej, nu ringer de från vårt dagis!
Dagisfröken-Anna säger att lillasysterkaninen inte har ätit något till lunch och varit trött och hängig. Efter vilan bara satt hon, tyst o stilla för sig själv.
En av fröknarna lade handen på lillasysterkaninens panna som var brännhet.
Efter en koll med febertempen visade det sig att lillasysterkaninen hade 39.1.
Kunde jag komma så fort som möjligt?

Min lilla bibbis-bus. Jag skyndade mig så fort jag kunde.
Men vid T-Centralen där jag ska byta tunnelbanelinje, missade jag precis mitt byte.
Jag fick vänta i 10 minuter och såg framför mig en liten ledsen lillasysterkanin som bara väntade på sin mamma som aldrig kom...

När jag kommer till dagis så har lillasysterkaninen piggat på sig lite och det första hon säger är:
-Mamma, leka lite till?

När vi kommer hem är hon trött och hängig och ledsen.
Vi tittar på Pippi-film.
Lillasysterkaninen äter 2 köttbullar och ½fiskpinne till middag.
När vi sedan tempar henne har hon 39.6

Småkaninernas pappa kommer hem med alvedon och glass och när det sedan är dags att sova vill lillasysterkaninen sova med mig i min säng.
Vi somnar fort både hon och jag och hon sover i ett sträck till klockan 01.
Då går vi upp och tar mer Alvedon och dricker massor med mjölk.
Sen somnar vi om och sover ända till klockan 7 när storasysterkaninen väcker oss.

Idag har lillasysterkaninen fortsatt hög feber, över 39 grader, som sjunker med Alvedoner iaf. Tackochlov.

1 kommentar:

Sussie sa...

Usch, jobbigt när de är sjuka. Krya på lilltjejen! /Sussie