måndag 19 oktober 2009

Måndag

Imorse väckte storasysterkaninen mig klockan 6 och sade att hon skulle gå upp och kissa.
Efter att hon har spolat så hör jag hur hon går in i sitt rum, tänder lampan och börjar leka med något så då masar jag mig också upp.
Vi gjorde morgontoalett ihop och så satt vi och mös i köket och småpratade litegrand.

Sen var det dags för mig att gå till jobbet och dagen försvann i ett huj.
Strax före halv fyra rusade jag till tbanan i vanlig ordning för att hinna till dagis innan klockan 4.
Idag tog det ganska lång tid för oss att komma hem och dessutom blev jag upplyst om att några barn blivit magsjuka idag. :-/ Fy! Hoppas verkligen att vi klarar oss från det.

När vi varit hemma en liten stund kom J hem och han ställde sig att brassa käk på en gång och jag och småkaninerna mös med päron i soffan.
OCh efter maten lyxade vi till det med lite glass.
Det får man äta när man varit på dagis för första gången på två veckor.
Båda småkaninerna var bra trötta efter maten.

Nu sitter jag och J med varsin kopp kaffe i soffan.
Trevlig måndagkväll!



Hemma hos faster i lördags


1 kommentar:

Fyra nyanser av rosa sa...

Hoppas ni klarar er från magsjuka! Usch!

Tack för din kommentar! Har en bloggsvacka idag. Känns som min blogg är så tråkig att man somnar.

Kram T