lördag 24 oktober 2009

Lördag

I morse så vaknade småkaninerna så sent som tjugo över sju. Lavvly!!
Vi gick upp, käkade frukost och sen ville lillasysterkaninen måla med vattenfärg.
Småkaninerna satt länge länge med sin pappa och målade.
Jag plockade lite och hade egentligen tänkt fortsätta med städandet hela dagen (det behövs) men så bestämde jag mig för att skjuta lite på det.
För nu på eftermiddagen är småkaninerna med sin moster och sedan ska de sova över hos henne så då ska jag och J ha en liten lyxhemmakväll ikväll.

När småkaninerna bestämde med mostern att de skulle ha en sleep-over så tänkte jag först att jag och J skulle gå ut och käka och sen gå på bio. Men sen så tänkte jag om, att vi skulle ha en mysig kväll hemma istället med god mat.
Så jag och småkaninerna åkte in till stan och handlade mat i en Saluhall istället.
De gillar som sagt att åka tunnelbana och tyckte att det var en jättespännande utflykt.

Jag köpte bröd och räkor till förrätt. Jag har tänkt någon typ av räkröra på surdegsbröd.
Det blev en massa räkor. Och lite kalixlöjrom för att lyxa till det lite som räkgubben sade.
Sen blev det två fina biffar med sallad till varmrätt.
Och sist men inte minst två olika slags ostar med gul plommontomatmarmelad med havtorn.
Yummie!

Jag gjorde av med ganska mycket pengar (och hade lätt kunnat handla lika mycket till. Gudars vad underbart det är att gå omkring och botanisera i en saluhall ) men tröstar mig med att det nog ändock blir billigare än att gå ut och käka.

Igår precis innan middagen hittade jag storasysterkaninen i soffan under ett täcke.
-Mamma, jag kanske är lite sjuk sade hon.
Trött snarare tror jag

1 kommentar:

elle sa...

Åh så mysigt, hoppas ni får en riktigt fin kväll :)