lördag 30 juli 2011

En liten suris

Idag sent på eftermiddagen när det var dags att börja med maten var lillebrollan icke på något solskenshumör.
Han ville vara ute och leka. Punkt. Han ville inte vara inne med mig och laga mat.
Sambo och pappa J var upptagen i trädgården med något som inte passade små nyfikna bäbisar och småkaninerna började bli hungriga så lillebrollan var liksom nödgad att vara med sin mamma.

Jag satte honom i selen men det var väl sådär tyckte lillebrollan. Alltså stod jag och dansade och sjöng medans jag lagade maten för att hålla honom på gott humör.
Efter en stund kom lillasysterkaninen in och frågar varför lillebrollan är arg.
-Han vill vara ute med er säger jag.
-Men varför har du han på ryggen frågar hon.
-För att han skriker när han är på golvet sade jag.

Lillasysterkaninen frågar om hon får ta en äppelbit som låg på bordet.
Gör det du sade jag och ge en till din lillebror med så kanske han blir glad.
Lillasysterkaninen gör så och tittar på sin lillebror medans han äter på äppelbiten.
-Han är inte glad mamma men han är iallafall inte ledsen säger hon.






Inga kommentarer: