söndag 17 juli 2011

En liten läcka

Häromdagen skulle jag tvätta, det blir en del tvätt med tre små barn som leker leker och leker om dagarna.
Det var första gången för säsongen som tvättmaskinen startades och efter en stund blev det tydligt att en liten packning hade gått sönder i ett rör.
Väldigt tydligt.
Det läckte och rann i en liten rännil samtidigt som det sprutade en aning uppåt.

Jag skickade ett SMS till sambo och pappa J som befann sig på jobbet och bad honom ringa.
Tio minuter passerade utan någon påringning och jag skickade ett nytt SMS där jag skrev; ring när du kan, jag behöver fråga en sak om vattnet.
Eftersom han befann sig 25 mil bort kändes det onödigt att jag upp honom.

Vi löste det hela provisoriskt och sedan när han kom på fredagens eftermiddag så fixade han röret på en gång.
Med lite hjälp av lillebrollan.





Inga kommentarer: