måndag 6 september 2010

Lördag och shopping

På lördagen så var jag och handlade med alla tre barnen.
Först på morgonen åkte vi till Ica Maxi eftersom det var ekande tomt hemma i både kyl och frys.
Sambo och pappa J erbjöd sig att åka men eftersom han fortfarande inte mår bra så ville jag hellre att han skulle vara hemma och vila.
Småkaninerna fick små uppdrag i affären, att hämta ditten och datten och skötte sig med den äran. Lillebrollan sov sig igenom handlingen i sjalen på min mage.

Vi kom hem och då kom mormor på besök och gick ut och vallade småkaninerna en stund i en närbelägen lekpark. Jag vilade en stund med lillebrollan och började sedan med lunchen.
Småkaninerna kom hem och åt och efter maten tog vi en prommis.
Storasysterkaninen var in desperate need of en ny jacka.
Hon har inte använt jacka sedan sent i vintras och nu börjar det bli kallt.
Vi hittade en jättefin på Lindex som både hon och jag gillade.
Och så fick småkaninerna välja varsin mössa och vantar med.
Nu är vi rustade för hösten, nu ska det bara inhandlas nya vinterkläder med.

1 kommentar:

underbaringar sa...

Ja visst har det blivit kallt nu! Jag höll på att frysa ihjäl på jobbet, ute. Dax att uppdatera höstgarderoben för både stora som små här hemma :)