onsdag 22 september 2010

Ingen liten trollunge längre

Lillasysterkaninen sade för ett tag sedan att hon inte vill ha tofs eller hårspännen i håret utan hon ville klippa bort det. Hon avskyr att ha hår i ansiktet och hatar att bli kammad eller borstad.
Först sade hon att hon ville ha samma frisyr som sin pappa (som är rakad) men då blev storasysterkaninen alldeles förskräckt och förklarade att det skulle räcka för lillasysterkaninen att klippa luggen, eftersom det är den som hamnar i ansiktet.
Men lillasysterkaninen sade att hon minsann ville ha kort hår i nacken också. Punkt.

Vi tittade på bilder på olika frisyrer och bestämde oss för en Jeanne D'arc inspirerad frisyr och så bokade jag en tid hos min frisör som jag har följt i en herrans massa år och som är helt fantastiskt bra på alla vis.

Och idag var vi där.
Småkaninerna var lite dämpade först men efter en stund blev de varma i kläderna och sina vanliga busiga jag. Jag och frisör L bara skrattade massor åt dem hela tiden och när vi var klara och skulle gå så tackade hon så mycket för att småkaninerna hade kommit och sade att vi hade gjort hennes dag. Roligt!



Före och efter bild på lillsysterkaninen.

Inga kommentarer: