måndag 6 september 2010

En cykeltur, en lekdag och en irriterad mamma

På söndagens eftermiddag gick vi ut jag och alla tre barnen.
Vi hämtade småkaninernas cyklar ur förrådet och så gick vi bort till en skola i närheten med en stor lekpark.
Småkaninerna cyklade och cyklade på skolgården och gungade, klättrade och sprang.

Men efter 1½ timme ungefär så vaknade lillebrollan och var hungrig och sen ville han inte somna om.
Jag blev stressad över det samtidigt som småkaninerna ville klättra upp och ned tre meter upp i luften. Typ.
Storasysterkaninen blev arg på mig när jag sade till:
-ska jag bara stå här eller?! Jag får ju inte göra någonting!

Vi lekte en stund till men sedan så ville jag att vi skulle ta och gå hemåt.
Småkaninerna hämtade sina cyklar och så gick vi.
När vi kom hem var jag helt slut och hade lågt blodsocker eftersom jag tagit med mig något ut att äta till småkaninerna men glömt mig själv.
Tur då att sambo och pappa J kunde gå in och ta över. Han pysslade och ritade med småkaninerna i köket samtidigt som han fixade middag. Skönt!

När vi sedan skulle sova frågade jag småkaninerna om de tyckte att jag hade varit mycket irriterad på dem under dagen och bad om ursäkt för det.
De var väldigt oförstående och tyckte inte att det varit något särskilt.
-Ja men när vi var i lekparken envisades jag.
-Jaså det säger storasysterkaninen, det var ju bara pyttelitet...

Inga kommentarer: