lördag 25 september 2010

Fredag och trötta barn

Den här veckan har det varit en temavecka på småkaninernas förskola som har handlat om friskvård. De har haft massor med olika aktiviteter, gymnastik och friidrott bl a och har varit väldigt trötta på kvällarna.
På fredagen sprang storasysterkaninen 2,2 kilometer och var bra trött på eftermiddagen.

När vi hade ätit middag (revbensspjäll och klyftpotatis med grönsaker) så åt vi glass i soffan framför Bollis. Vaniljglas och chokladglass med strössel och kolasås.
Och när glassen var uppäten så tog vi en lång dusch, jag och alla barnen.

Lillebrollan tycker jättemycket om att duscha, han ligger mot min axel alldeles avslappnad och tar man bort honom från vattnet skriker han.
Men när vi var färdigduschade allihop och skulle torka oss, då tog orken slut för alla tre barnen. Samtidigt. Jag och J hade ett himla sjå att torka och trösta alla.

Lillasysterkaninen var helt färdig så jag tog med lillebrollan och henne in i sovrummet där jag sjöng en liten stund och de slocknade bägge två.
Storasysterkaninen satt med sin pappa i soffan och var ledsen för att han ska jobba i helgen.
Efter en stund, när hon var tröstad så fick hon somna bredvid sambo och pappa J i dubbelsängen. Det tog inte så lång stund.


Suddig bild, jag vet. Men jag fick beskära den en hel del.. =)



1 kommentar:

underbaringar sa...

Men gud vilken liten gosplutt :p man känner igen dragen från smådamerna :) Gosigt att han gillar att duscha :)
Hur går det annars som trebarnmamma?? Full rulle? Fast det är det väl innan också ;) Jobbigt när alla blir trötta och hungriga mm. samtidigt kanske bara men så är det ju.. extra mkt av allt på ont och GOTT :)