torsdag 13 maj 2010

På eftermiddagen




var vi ute och lekte och efter en stund ville lillasysterkaninen sparka sparkcykel.
Okej sade jag om hon bara var precis utanför tomten.
(Och jag med såklart.)
Storasysterkaninen ville också cykla lite.

Efter en stund kroknade de och vi gick in och lagade mat.
De var rejält trötta bägge två. Och jag med.
Idag har vi städat på baksidan och lekt på tomten. Vi har cyklat runt i området och ned till stranden och gungat. Vi har varit på upptäcksfärd och vi har hoppat studsmatta.

En god middag åt vi och efter maten ville storasysterkaninen ut och leka igen. Lillasysterkaninen också, men hon orkade inte och bara grät för allting. Vi gjorde varm mjölk och gosade ner oss i soffan. Jag hade lite ont efter en intensiv dag och småkaninerna var helt färdiga bägge två.

Efter en stund somnade lillasysterkaninen bredvid mig och vaknade inte när jag klädde av henne, tvättade henne i ansiktet med en fuktig handduk och satte på nattblöja.

Storasysterkaninen hade svårare att somna och kom upptassande efter en stund och bad att få vara med mig i vardagsrummet.
Hon bäddade ned sig själv i soffan och somnade efter en pyttestund.


Inga kommentarer: