lördag 15 maj 2010

En regnig dag



På fredagen var det regn hela dagen.
Vi åkte och handlade på morgonen och när vi kom ut från affären och skulle gå till bilen, så var det som Niagarafallet från himlen.
Så jag ställde kundvagnen under tak, tog upp lillasysterkaninen i famnen och storasysterkaninen i handen och så sprang vi.
Jag hystade in småkaninerna i bilen och sprang tillbaka och hämtade kundvagnen. Slängde in maten och mig själv i bilen. Då var jag så dyngsur att det rann strida strömmar från mitt hår och jacka.
När vi kom hem regnade det fortfarande men inte riktigt lika mycket.
Vi lagade lunch och var sedan inne hela dagen.

På kvällen åkte vi in till stan igen och då var det uppehåll.
Vi skulle till tågstationen och hämta sambo och pappa J.
Åh vad småkaninerna (och jag) hade längtat.

Inga kommentarer: