torsdag 13 maj 2010

Helg och landet

På onsdagen jobbade jag halvdag.
På vägen hem åkte jag förbi J:s jobb och hämtade vår bil. Den var packad och klar, det hade han fixat åt mig på morgonkvisten. ♥
Sedan hämtade jag småkaninerna på dagis och så åkte vi hem och packade den maten vi skulle ha med oss och åt lite mellis.
Strax efter 3 kom vi iväg hemifrån jag och småkaninerna.
J kommer med tåget på fredag kväll.

Resan norrut gick bra men långsamt. Det var mycket trafik på vägarna.
Strax efter att vi kommit halvvägs började de krokna småkaninerna.
De var trötta sade de.
Jag hade med mig frukt i en väska och efter varsit äpple piggade de på sig litegrand.

När vi kom fram till platsen där vi svänger av från motorvägen stannade vi till på McDonalds och handlade mat.
Det blev alldeles knäpptyst i baksätet. Storasysterkaninen åt en hel stor hamburgare och lillasysterkaninen 5 bitar med kycklingnuggets.

Vi kom fram till stugan strax efter 18-tiden. Då hjälptes vi åt alla tre att packa ur bilen och komma i ordning.
Småkaninerna kikade runt och lekte lite och sedan åt vi varsin smörgås. Vid halv 8 ringde vi hem och sade godnatt till J, sedan lade vi oss alla tre i samma säng och jag läste Mirabelle. När sagan var slut släckte vi lampan och så somnade vi på stört alla tre.

2 kommentarer:

underbaringar sa...

Så mysigt med landet-mys :P Somnar inte dina barn i bilden så där bara??? Mina sover som små stenar där bak snabbt som ögat om det är eftermiddag.. Vilket sedan resulterar i en sen kväll :/ Men vad gör man ibland..

Ha en skön helg på landet :)

elska sa...

Nej, de gör inte det längre. På både gott och ont.

Trevlig helg ni med!