onsdag 23 december 2009

I dag är det den artonde

Nej, det är det ju inte. Idag är det den tjugotredje.
Men ifredags var det den artonde och då skrev storasysterkaninen en sådan fin lapp;
I DA E DE DEN 18 och så förklarade hon för mig att: ju mer jag skriver vilken dag det är, desto mer vet jag när det är julafton.

I fredags var jag också på utvecklingssamtal på småkaninernas dagis.
Det var liksom inga konstigheter.
Pedagogen jag pratade med sade att det är så roligt med småkaninerna för man märker så tydligt att de trivs så bra på sitt dagis.
Och de tycker alltid att alla aktiviteter är så roliga. Det är aldrig några sura miner utan alltid: JAAAA, nu ska vi göra det här!!!

Och så pratade vi om storasysterkaninen. Att hon är väldigt omtyckt av sina kamratet på dagis.
Alla de andra barnen anser henne vara en väldigt bra kompis och hon är så full av upptåg och fantasier att hon alltid hittar på roliga lekar vilket gör henne till en omtyckt lekkamrat.
Allra helst leker hon med sina två 'bästisar' men hon kan lika gärna leka med vem som helst av de andra barnen.
Åh vad glad och stolt jag blev över att höra det.
Vi pratade också om konflikter.
Pedagogen sade att eftersom storasysterkaninen är så verbal så pratar hon sig i stort sett alltid ur konflikterna och är det något hon inte klarar av går hon till någon av fröknarna.
Jättebra tycker jag eftersom vi har lärt henne att man inte slåss. Inte under några omständigheter.
Även om någon slår en får man aldrig slå tillbaka utan då ska man be om hjälp av närmsta vuxen.



Inga kommentarer: