onsdag 23 december 2009

En produktiv och tråkig dag

Igår (tisdag) så var vi hemma jag och småkaninerna. Sambo och pappa J jobbade.
Jag sydde och sydde och sydde.
Jag skulle göra dockkläder till småkaninerna i julklapp och min vana trogen sköt jag upp det till sista minuten.

TUR att småkaninerna leker väldigt bra ihop och inte behöver mig hela tiden.
De sysselsatte sig själva otroligt mycket under hela dagen.
Sen lagade vi maten tillsammans som vanlig och åt ihop såklart.
De hade picknick på golvet i vardagsrummet, lekte mamma-pappa-barn, var ute på promenad i regnet så de var tvugna att sätta på sig regnkläder, de duschade och tittade på Bollis och julklaendern.

När de skulle sova frågade jag storasysterkaninen om det hade varit en rolig dag.
-JAA! sade hon.
-Har ni lekt mycket frågade jag.
-Ja, hela dagen.
-Vad har jag gjort idag då frågade jag.
-Stackars dig mamma. Du har bara slagit in paket och sytt. Du har inte gjort nåt roligt alls idag mamma säger storasysterkaninen.

Inga kommentarer: