onsdag 3 augusti 2011

Vad bidde det då?


En dag i förra veckan frågade jag sambo och pappa J, nej ursäkta, min man ska det ju vara, om inte han kunde flytta på bäbisgungan.
Den har hängt på samma ställe sedan vi köpte den till storasysterkaninen när hon var en liten bäbis. Då var stället bra men nu är det allt som oftast belamrat med massor av saker runt omkring och ofta verktyg och grejor som inte är så optimalt för små bara barnfötter.
Precis bredvid bäbisgungan hängde en gammal däcksgunga som barnens farfar skaffade till storkusinerna när de var små. Men gungorna hängde för nära och det blev krockar och så var det ju så trååkigt att turas om.

Anyhow så började vi prata om gungor och tillslut kom vi fram till att det behövdes en ordentlig gungställning på tomten.
Jag är inte så förtjust i sådana där mindre, smala saker i stål. Jag upplever att de lättar när man gungar flera och/eller för högt utan en rejäl gungställning i virke skulle passa oss mycket bättre.

Så min kära man åkte in en vända till stan och uppsökte en bygghandel och införskaffade det nödvändiga. Virke, beslag och gungor.
Trot eller ej, men den totala kostnaden blev densamma som för en färdig gungställning i stål.

Och den blev så bra, gungställningen!
2 trägungor, en repstege, ett par romerska ringar som letades fram ur gömmorna och så lillebrollans bäbisgunga.
Mycket roligare att gunga alla tillsammans.







Inga kommentarer: