lördag 12 februari 2011

Mat

Som sagt så äter jag inget för tillfället som innehåller vete. För säkerhetsskull har jag till en början uteslutit allt som innehåller några sädesslag.

Tråkigt och svårt tyckte jag först, vi äter ganska mycket pasta hemma och jag äter många smörgåsar på en dag.
Men så hittade jag den här bloggen Utan Allt.
Den är jättebra, både med recept och tips om fallgropar.

Jag och J brukar ibland säga att det kanske var tur att det var just våra barn som blev allergiska eftersom vi båda är intresserade av kost och av matlagning.Att det inte var en familj som levde på hel- och halvfabrikat.

Men det går ju att äta massor med gott ändå. Det är bara en vanefråga.
Den här veckan har vi ätitbl a:
Rökt sik och potatissallad med senapsvinägrette och kapris
Korvstroganoff och ris
Köttbullar och makaroner (dock inte pasta till mig)
Pannbiff med kokt potatis
Helstekt fläskfilé med klyftpotatis och ugnsbakade grönsaker
Kyckling balsamico med polenta

Inga kommentarer: