lördag 12 februari 2011

En allergisk liten en



Strax efter nyåret så fick lillebrollan mer och mer koll på sina armrörelser och när han fick det blev det med ens väldigt tydligt att han led av klåda.
Han kliade sig hela tiden. Rev sig i halsvecket, bakom öronen, på huvudet, i ansiktet. Och på magen.

Vi bokade tid på ett läkarbesök på VC och fick remiss till barnläkarmoittagningen.
Där var vi för dryga två veckor sedan och gjorde pricktest.
Pricktestet visade positivt för mjölk vilket jag redan visste. Men det visade också att lillebrollan är allergisk mot vete.


På ett sätt kände jag det på mig. Jag tycker att jag har kunnat se sambandet mellan mycket vete i min egen kost, bröd, bullar, pasta, pizza etc, och hans eksem.

Så nu äter jag mjölk och vete-fri kost.
Yej..



Inga kommentarer: