onsdag 13 oktober 2010

Feber och sockerkaka

Igår när jag hämtade småkaninerna på dagis så sade de att storayssterkaninen inte varit sig själv under dagen.
-Känner du dig hängig frågade jag men det nekade hon till. Är du trött då undrade jag.
-Ja för vi gick hela vägen från xx från teatern och tillbaka säger storasysterkaninen.
OK tänkte jag.

När vi kom hem så var lillasysterkaninen med mig i köket och hjälpte till att förbereda middagen. Storayssterkaninen frågade om hon fick titta på tv i vardagsrummet.
När jag tittar till henne en stund senare har hon bäddat ned sig själv i soffan med täcke och kuddar. Jag känner på hennes panna och hon är varm. Supervarm.
Vi tar tempen och hon har 40.2 grader.
Jag ger henne alvedon och jos och frågar om hon vill ha något att äta.
Sockerkaka tack säger den lilla sjuklingen. Det är bra med söta saker när man har feber.
Och sambo och pappa J tyckte nog likadant för när han kommer hem lite senare har han handlat coca cola till henne.
Såklart man får sockerkaka och coca cola till middag om man har så hög feber.

Inga kommentarer: