måndag 19 september 2011

Världens godaste superfiskpinnar





Efter vårt kalas i helgen så blev hela elska-familjen förkylda, J och lillasysterkaninen mest.
Så idag är lillasysterkaninen hemma med mig och lillebrollan. Hon har röda och kliiga ögon och snorar en del.

Lillebrollan kände nog också av förkylningen för han sov heela långa förmiddagen och medans han sov så var jag och lillasysterkaninen i köket. Jag diskade efter gårdagens middag och marmeladkok och lillasysterkaninen lagade mat.
Vi hade torskfilé i frysen som jag tog fram igår och lagade torskgryta med currypasta och kokosmjölk. Men det var så mycket torskfilé så jag sparade en del filéer och det var det som lillayssterkaninen skulle laga till lunch.

Hon fick tre djupa tallrikar av mig. En hällde hon i majsmjöl i och blandade med salt och peppar, i tallrik nummer två knäckte hon ett ägg och vispade med en gaffel och i tallrik nummer tre fick hon hälla i cornflakes som hon krossade.
Sen tog hon en bit torskfilé och doppade i tur och ordning i tallrikarna och lade sedan fiskbiten på en fjärde tallrik.
Vi kokade potatis till och när potatisen nästan var klar så stekte jag fiskbitarna i ganska mycket smör och så hade vi massvis med citron till. OJ! vad gott det var.

Lillebrollan vaknade precis innan maten var klar och var jättehungrig. Han hade inte alls lust att vänta.
Vi åt jättemycket alla tre och lillasysterkaninen sa flera gånger att det var världens godaste superfiskpinnar.

Inga kommentarer: