måndag 26 september 2011

Orolig sömn

Lillasysterkaninen är inne i en vad jag kallar för "samla flocken-period".
Hon vill hålla koll på hela familjen och har ett stort behov av närhet. Jag minns att storasysterkaninen också var så i 4års åldern.

Lillasysterkaninen sover oroligt också och häromnatten gick hon i sömnen och lade sig på soffan.
En natt i förra veckan hörde jag att hon var uppe och gick i hallen. Jag gick upp och tittade och då har hon öppnat innerdörren det lilla livet.

Igår när hon skulle somna berättade hon för mig att när hon blundar, då ser hon bara läskiga saker som spöken, monster och lejon och tigrar. Också drömde hon att vi var ute tillsammans men så kom det massor med andra människor liksom emellan så att hon inte kom fram till mig. Och sen så blev det hål i marken där hon höll på att trilla ned.
Läskiga drömmar för en liten 4åring..

Inga kommentarer: