söndag 11 september 2011

My mom, the insect slayer

Småkaninerna har aldrig varit rädda för insekter och småkryp.
Jag och J har varit väldigt noga med att inte säga att något är farligt eller otäckt.
Om jag har tyckt att en insekt har varit läskig så har jag sagt ngt i stil med att vi inte ska störa den. Eller så.
Detta har inneburit att småkaninerna tycker väldigt mycket om allt från spindlar till skalbaggar och maskar.
Häromdagen hittade lillasysterkaninen en liten skalbagge på hallgolvet. Den var kanske ett par mm lång och jag ville inte ha den inne.
Jag plockade upp den med en bit toapapper och spolade ned den i toaletten.
Småkaninerna blev väldigt upprörda.
-Du döööödade den mamma!

Lite senare åt vi mat och då kom den lilla skalbaggen på tal igen.
-Varför kunde du inte ha släppt ut den på balkongen frågade småkaninerna. Eller genom fönstret. Du bara spolade ned den i toaletten, det var inte snällt mamma!

Vad säger man?

Inga kommentarer: