måndag 24 januari 2011

Ett läskigt tandläkarbesök

På fredagen skulle storasysterkaninen gå till tandläkaren för en kontroll.
Jag följde med och mådde dåligt. Jag har stor tandläkarskräck och har haft i flera års tid.
Men det ville jag ju inte visa för storasysterkaninen såklart.

När vi kom in till tandläkaren så var storasysterkaninen så duktigt så duktig. Hon skrattade och pratade och gjorde precis vad tandläkaren sade.
När vi gick därifrån sade hon:
-Åh vad det var roligt att gå till tandläkaren mamma!
Vad bra tänkte jag.

Och trot eller ej så bokade jag tid för en undersökning.
Tandläkaren som storasysterkaninen träffade har jag gått till tidigare men senaste gången var nog för 3 år sedan.
Hon vet att jag är rädd men nämnde det inte högt inför storasysterkaninen och så frågade hon mig om jag ville boka tid. Hon sa:
-Ingen press, du bestämmer. Och ta med dig lillebrollan. Det ordnar vi.

Åh vad otäckt det känns!

Inga kommentarer: