onsdag 12 januari 2011

Dagis


Småkaninerna hade sin första dag på dagis i måndags efter ett låångt jullov.
Storasysterkaninen skuttade in som vanligt medans lillasysterkaninen blev lite ledsen och inte ville att jag skulle gå.
En liten tår letade sig ned på den runda lilla kinden och hon sade:
-Jag vill vara med dig mamma.

På tisdagen blev hon igen lite ledsen när jag skulle gå. Vi kramades länge länge.
Men då är det sådan himla tur att hon har så fantastiska fröknar på sitt dagis.
De avleder, tröstar och avdramatiserar. Allt på en gång.
Det var två olika fröknar bägge dagarna som tog över när jag skulle gå och det känns så bra för mig att alla är så bra och att lillasysterkaninen tycker så bra om alla fröknarna.

Sen att hon inte alls velat gå hem på eftermiddagarna när jag kommer och hämtar, det är en annan historia.


Inga kommentarer: