tisdag 2 november 2010

Plättar och skvaller

Idag på eftermiddagen när det var mellisdags parkerade jag småkaninerna i köket med en stor tallrik med plättar.
Lillebrollan var trött men hade svårt att komma till ro så jag gick ut från köket för att få honom att somna.

Efter en liten stund kommer storasysterkaninen.
-Mamma, Elin tar jättemycket socker.
-Det gör inget säger jag och försöker få henne att gå tillbaka till köket snabbt så inte lillebrollan ska bli störd.
Ungefär två sekunder senare kommer lillasysterkaninen springande.
-Mamma, jag lade tillbaka sockret.
-Vad bra säger jag och hyssjar lite.

Efter ytterliggare en liten stund kommer lillasysterkaninen älgandes igen.
-Mamma, nu tar Kajsa allt socker.
Lite lätt irriterad säger jag att nu får ni sluta springa och skvallra på varandra.
Lillasysterkaninen springer ut i köket igen och jag hör hur storasysterkaninen frågar vad jag sade för något.

-Eehhmm säger lillasysterkaninen. Hon sade att det är viktigt att alla får ta lika mycket socker.

Inga kommentarer: