måndag 1 november 2010

En hostande bäbis

Lillebrollan har en väldigt otäck hosta.
På nätterna vaknar han och har slem i halsen och hostar och hostar. Och hostar.

Jag tycker så synd om honom och så känns det lite otäckt med.
Men annars så är han sitt vanliga pigga och glada jag och jag hoppas verkligen att den värsta hostan ger med sig snart.

Inatt så var vi uppe vid halv tre-tiden och då hostade han så mycket att han kräktes.
Efter mat och blöjbyte så fick han sova sittandes i babysittern. Och så drog jag mig till minnes ett tips jag läst för länge sedan så jag blötte massor med handdukar och hängde upp runt i rummet för att öka luftfuktigheten. Inte vet jag vilket det var som hjälpte mest men efter det så hostade han mycket mindre.
Sedan sov vi till klockan sju ( åtta gammal tid ) med undantag för två matpauser.

Lillasysterkaninen har börjat hosta mer igen så småkaninerna är hemma idag med.



Inga kommentarer: