söndag 4 april 2010

Påsk på landet

På skärtorsdagen åkte vi upp till landet.
Stundtals var det mycket trafik och strax efter Gävle var det tvärstopp.
Men vi kom fram ordenligt och blev ungefär 20-25 minuter försenade 'bara'.

På långfredagen tog jag och småkaninerna en promenad på förmiddagen och på eftermiddagen tog vi en cykeltur.
J var mest inne och vilade.
Jag har också mått kasst, men som vanligt när vi mår dåligt samtidigt så mår jag alltid minst sämst. Det är bara att gilla läget liksom.
Jag får vila när jag blir gammal eller så.

På påskafton åkte vi in en sväng till stan jag och småkaninerna.
Vi behövde handla ett par småsaker och så åkte vi förbi Erikshjälpen en sväng.
Jag gillar som sagt att botanisera second hand.
Småkaninerna fick varsin porslinsmugg och ett sidenband och en liten svart väska med paljetter på till storasysterkaninen.
När vi kom hem var det dags för påsklunch, köttbullar till småkaninerna och sill till mig och J.
På eftermiddagen gick vi ut och cyklade igen jag och småkaninerna.
Och så blev det påskägg och skattjakt.

Idag på påskdagen har vi varit inne slappat på förmiddagen.
Just nu bygger småkaninerna med lego. Vi går nog ut en sväng på eftermiddagen.
Och imorgon bitti åker vi hem igen.

Inga kommentarer: